Khamis, 3 Disember 2020

Bandar Maharani Bandar Diraja

 



Bandar Maharani Bandar Diraja, merupakan Nama Rasmi bagi Bandar Muar di daerah Muar, Johor, Malaysia. Pengisytiharaan Bandar Maharani sebagai Bandar DiRaja Johor telah disempurnakan oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar pada 5 Februari 2012.

Muar turut dikenali sebagai Bandar Maharani, bandar bersejarah kerana mempunyai tarikan alam semulajadi yang sangat cantik dan dan istimewa seperti Gunung Ledang, Pantai Leka, Bukit Mor, Sungai Muar dan banyak lagi.

Tambahan pula, jika ada seorang penggemar makanan atau seorang yang minat untuk "food hunting", Muar menyajikan pelbagai makanan tempatan yang sangat enak yang menepati cita rasa anda. 


Sumber: https://youtu.be/PpJytFmcz1Y

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum, saya org muo jugak. Harap penulisan ni dpt menarik ramai lagi untuk melawat ke muo!

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,terima kasih kerana memberihkan penerangan baik Dan mantap tentang sejarah Dan tarikan di Must. Saya harap dapat mengunjungi Muar pada masa harapan☺️.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, blog ini sangat menarik dan sangat membantu saya utk mencari tempat yang menarik di Johor memandangkan saya ingin bercuti di Johor hujung tahun ni!😍

    BalasPadam
  4. Assalammualaikum, isi yang menarik dan boleh jadikan sebagak rujukan tempat untuk saya kujungi jika pergi ke johor. Terima kasih share info ni

    BalasPadam

Bandar Maharani Bandar Diraja

  Bandar Maharani Bandar Diraja, merupakan Nama Rasmi bagi Bandar Muar di daerah Muar, Johor, Malaysia. Pengisytiharaan Bandar Maharani seba...